İdeal Çalışan Profilleri, Müşteri Temsilcileri

9 May 2017
ccegitim
295
0

İdeal Çalışan Profilleri, Müşteri Temsilcileri

Müşteri Temsilcileri Her Alanda Başarılı

Belirli bir süre Müşteri Temsilcisi olarak çalışıldıktan sonra, çalışanın şu özelliklerinde büyük ölçüde gelişme görülür:

  • Sabır,
  • İletişim yetkinlikleri,
  • Empati yeteneği,
  • İfade yeteneği,
  • Problem çözme yetkinlikleri,
  • Duygusal tepki kontrolü.

Çağrı Merkezi’nde görev yapan Müşteri Temsilcilerinin, büyük oranda okuldan yeni mezun gençlerden oluştuğunu düşünürsek, bu yetkinliklerin bu genç yaşta böylesine gelişmesi, kişinin oldukça kısa sürede ilerlemesine önemli katkıda bulunur.

Okuldan mezun olduğunda, sabretmeyi pek de bilmeyen, empati yeteneği pek gelişmemiş, duygusal tepkilerini kontrol edemeyen bu “genç ve huzursuz” yetenekler bir süre sonra sabırlı, duygusal tepkilerini kontrol edebilen, empatinin sınırlarını artık pek de kolay kolay çizemeyen iletişim gurularına dönüşürler.

Firmalar, çalışanlarının yeteneklerini geliştirebilmek için için pek çok eğitim organizasyonu yaparak, çalışanlarının gerek kişisel gelişimlerine, gerekse performansın artışına katkıda bulunmaya çalışıyorlar. Bu çaba, her zaman iç kaynaklı eğitimlerle sınırlı kalmayıp, dış kaynaklı ve farklı alanlarda oldukça büyük maliyetler içeren eğitimleri de kapsamakta.

Çağrı Merkezi’nde, deyim yerindeyse “her gün yüzlerce müşteri tarafından eğitilerek” iletişim gurularına dönüşen Müşteri Temsilcileri ise, özel uzmanlık gerektiren alanlar dışındaki alanlarda, iletişim, problem çözme, analitik düşünce gibi yetkinlikleri geliştirilmiş, hazır yetiştirilmiş çalışanlar olarak bulunmaz hint kumaşı değerindedirler.

En basit anlamıyla, Çağrı Merkezi’nde her gün –azınsanmayacak kısmı zor- yüzlerce müşteri ile baş eden Müşteri Temsilcileri, bu işi yaptıktan sonra her işi kolaylıkla yapacak yeteneğe ve disipline sahip olacaktır.

İşin doğası gereği, mola/yemek saatleri belirli, çoğunlukla vardiyalı çalışma saatlerine alışkın, çağrı süreleri kısıtlı, yaptıkları iş sürekli kontrol altında tutulan Müşteri Temsilcileri, çalıştıkları süre içerisinde edindikleri bu disiplini, gerek özel hayatlarına gerekse bundan sonraki iş yaşamlarına adapte etmekte de oldukça başarılıdır. Müşteri Temsilcileri, Çağrı Merkezi sonrası iş hayatlarında, yaptıkları iş her ne olursa olsun, bu disiplin sayesinde, hiçbir işi zor ve kısıtlayıcı bulmamaktadır. Bu da diğer yetenekleri ile birlikte, diğer alanlarda da başarılı olmaları için önemli sebeplerden biridir.