Telefonda Satış Eğitimi

4 Oca 2019
ccegitim
165
0

Telefonda Satış Eğitimi

Son yıllarda yaygınlığını ve etkinliğini en hızlı arttıran sektörlerin başında telefonda satış ya da tele marketing olarak bilinen pazarlama yöntemi gelmektedir. Telefonda satış, müşterilerin ihtiyaçlarını, talep ve beklentilerini algılayarak buna yönelik strateji belirlemenin en kısa yöntemidir. Müşterilerle iletişim kurmanın en hızlı yöntemi olması yanında fark oluşturmak için de en etkili yollardan biridir. Bu konunun öneminin farkına varan firmaların, telefonda satış işine ağırlık vermeye başladığı görülmektedir. Bu da bu konuda yetişmiş insan ve onların eğitilmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Firmamız yıllardır telemarketing sektöründe olmanın getirdiği tecrübe ile profesyonel bir anlayışla telefonda satış eğitimleri vermeyi sürdürmektedir.

Telefonda satış, doğru yapıldığı takdirde çok etkin sonuçlara yol açmaktadır. Bununla beraber telefonda satış işini yapmak isteyenler, yaşayabilecekleri problemleri düşündükçe kaygılanmakta ve tedirgin olmaktadırlar. Ancak, başlangıçta doğru temellerle ve düzgün bir eğitimle bu işe başlanırsa çok doğru bir adım atılmış olacaktır. Bu nedenle telefonda satış eğitimi, işinde başarılı olmanın en birinci anahtarıdır. Bizler verdiğimiz eğitimlerde öncelikle bu anlayışı yerleştirmeye ve dolayısıyla adaylarımıza doğru bir başlangıç yaptırmaya çalışıyoruz.

Telefonda Satış İçin İlk Adımlar

Çağrı merkezi eğitimleri esnasında bu işi yapmak isteyen kişilerde karşılaştığımız birtakım problemler bulunmaktadır. Bu problemleri önem sırasına göre sayacak olursak;

  • Özgüven eksikliği bulunmak;,
  • Donuk ve cansız bir ses tonuna sahip olmak,
  • Bozuk bir diksiyon ile konuşmak,
  • Anlaşılmayacak derecede hızlı konuşmak,
  • Savunduğu konuda bilgi eksiği olmak.

Görüldüğü üzere hepimizde olabilecek bazı temel sıkıntıları yukarıda belirttik. Telefonda satış işine doğru bir şekilde başlamak isteyenler, bu eksikliklerinin üstesinden vereceğimiz eğitimlerle kısa bir sürede gelebileceklerdir. Bunun için bize başvurmanız ve telefonda satış eğitimi sürecine başlamanız gerekmektedir.

Firmamız tarafından öncelikle kişisel gelişim ve iletişim eğitimleri verilmektedir. Bu sayede başta özgüvene yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Sonrasında ise telefonda satış için önemli diğer hususlardan olan diksiyon ve konuşma hızı üzerinde durulmaktadır. Yapılan çalışmalarda eğitilenler ile karşılıklı ve birebir yapılan simule eğitimler esnasında her türlü hataya anında müdahale imkânına sahip olunmaktadır. Böylece, eğitilenlerin zor şartlara karşı hazırlığının artması mümkün olmaktadır.

Telefonda Satış Yapmak İsteyenlerde Bulunması Gereken Özellikler

Telefonda satış, eğitimlerle geliştirilebilecek ve doğru sonuçlara yönlenebilecek önemli bir iş dalıdır. Bu işi yapmak isteyenlerde yukarıda saydığımız özgüven, bozuk diksiyon ve anlaşılmayacak derecede hızlı konuşma gibi eksiklikler bulunması kabul edilemez. Verdiğimiz eğitimlerde bu konuların üzerinde hassasiyetle durularak işe hazırlık sağlanmaktadır. Bununla beraber telefonda satış için en önemli iki anahtar ise muhakeme yeteneğine sahip olmak ile stres altında doğru karar verebilme yeteneğine sahip olmaktır.

Muhakeme yeteneği, akıl yürütme ve kararlardaki isabetle birlikte değerlendirilmektedir. Stres altında doğru kararı verebilme ile ayrı düşünülemeyecek bu husus, telefonda satış emekçisinin sahip olması gereken özelliklerdendir. Bu sayede, muhatabının sorduğu sorulara daha ikna edici cevaplar verilebilecek, stres altında olunsa bile sükunetini kaybetmeden işleme devam edebilme rahatlığına kavuşulacaktır.

İyi bir telefonda satış elemanı olmak için sizlere önerebileceğimiz diğer hususların başında alanınızla ilgili bilgi eksikliğini tamamlamak gelmektedir. Unutulmaması gereken husus, bilginin en önemli güç olduğu ve çok farklı sorularla karşılaşılabileceği gerçeğidir. Bu nedenle de konunun tüm detaylarına hâkim olunmalıdır. İkna gücünü arttırmanın çok önemli olduğu bu sektörde bilgi eksikliğini tamamlamanın en önemli yolu ise meraklı olmak ve işe ilişkin tecrübelerden de faydalanarak hazırlık yapmaktır. İyi bir ön hazırlık stratejisi çizen telefonda satış emekçisinin başarısız olması için bir sebep kalmayacaktır.

Profesyonel bir sektör olan telefonda satış işinde, müşteri ile bir metin okur gibi konuşmak, diyalog ve iletişimin önündeki diğer engellerdendir. Bu durum hem samimiyetsizliğe neden olacak hem de sizi inandırıcılıktan uzaklaştıracaktır. Böyle bir telefonda satış yöntemi ile doğru sonuçlar alınması pek de mümkün değildir.

Günümüzün en önemli ticari pazarlama yöntemlerinden biri olan telefonda satış konusuna ilişkin bazı hususları yazımızda aktarmaya çalıştık. Bu konular ve çok daha fazlası firmamız tarafından verilen çağrı merkezi eğitimi esnasında sizlere sunulacaktır. Sizler de telefonda satış işinde uzmanlaşmak ve aranan kişi olmak istiyorsanız bizi arayın. Profesyonellerden eğitim alarak, siz de profesyonelleşin…